Masalah pembacaan kanak-kanak disleksia: Bagaimana teknologi boleh membantu?

    Masalah-pembacaan-kanak-kanak-disleksia-bagaimana-teknologi-boleh-membantu
Tajuk : Masalah pembacaan kanak-kanak disleksia: Bagaimana teknologi boleh membantu?
Pengarang : Husniza Husni, Zulikha Jamaludin.
     
Tahun Terbit : 2015.

Sinopsis

:

Buku ini cuba mengetengahkan ilmu teknologi Pengecaman Percakapan Automatik dalam membantu kanak-kanak yang menghadapi disleksia. Ia jarang-jarang digarap dalam Bahasa Melayu dan teknologi ini juga sangat kurang dibina dan diaplikasikan untuk Bahasa Melayu. Buku ini menyasarkan pembaca yang ingin mengetahui lebih lanjut konteks perbincangan teknologi ASR dan perkaitannya dengan disleksia dan Bahasa Melayu. Buku ini juga sesuai untuk mereka yang ingin belajar dan berkecimpung dalam dunia teknologi ASR dan seterusnya berhajat untuk menggunakannya dalam kehidupan seharian. Selain ASR, buku ini juga turut memberi informasi dan maklumat menarik tentang disleksia dan masalah pembelajaran mereka untuk dikongsi bersama, terutama kepada ibu bapa dan guru-guru pendidikan khas disleksia yang terlibat secara langsung dalam pendidikan anak-anak istimewa ini.

  1 Malaysia Gov Malaysia Kerajaan Terengganu msc Mampu arkib negara dewanbahasa Perpustakaan Negara Malaysia Perbadanan Perpustakaan Awam Perlis Perbadanan Perpustakaan Awam Kedah Perbadanan Perpustakaan Awam Pulau Pinang Perbadanan Perpustakaan Awam Perak Perbadanan Perpustakaan Awam Kuala Lumpur Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan Perbadanan Perpustakaan Awam Melaka Perbadanan Perpustakaan Awam Johor Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang Perbadanan Perpustakaan Awam Kelantan Perbadanan Perpustakaan Awam Sarawak Perpustakaan Negeri Sabah logo-ifla